Педагогічні надбання

                         Навчання грамоти
Тема. Звук [а], позначення його буквою а. Складання речень.
Мета. Формувати про букву як знак для позначення відповідного звука, ознайомити дітей з буквами А, а і звуком [а]; вчити знаходити і чути звук [а] в мовленні, виділяти і знаходити букву в звукових моделях слів, моделювати букву; продовжувати роботу над формуванням умінь визначати наголос у слові, будувати його звукову модель; розвивати фонематичний слух; збагачувати словниковий запас, удосконалювати мовлення учнів; виховувати любов до природи, бажання допомагати тваринам.
Обладнання. Звукові схеми, фішки для звукового аналізу, предметні малюнки, таблиця.
                       Хід уроку
І. Організація класу.
Пролунав і стих дзвінок.
Починається урок.
Всі за парти зручно всілись,
І на мене подивились.
-         Подаруйте, діти, мені свої гарні, милі, щирі і світлі усмішки. Подаруйте усмішки один одному. Починаємо урок.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Мотивація      навчальної діяльності.(Слайд 2 )
-         Діти подивіться хто до нас завітав у гості. Назвіть їх.  (Жирафа, папуга, акула, черепаха, крокодил, слон, бегемот)
-         Назвіть останній звук у цих слова.
-         Назвіть одним словом наших гостей.
-         Де цих тварин можна побачити?
-         Вони проживають у далекій країні де завжди тепло. Ця країна називається Африка. .(Слайд 3 ) У них трапилось горе. Всі тварини пішли до школи, щоб вивчити літери і навчитися читати. І ось біда вони захворіли.
-         Хто їм може допомогти?
-         Отож разом з Лікарем Айболитом ми відправляємось у Африку.
-         Допоможемо Лікарю Айболиту вилікувати тварин? .(Слайд 4 )
 ІІІ. Повідомлення теми уроку.
-        Сьогодні ми  починаємо вивчати звуки і букви української мови. На нас чекає захоплююча мандрівка українською абеткою. Звуки нашої мови дзвінкі, мелодійні. Будемо вчитися їх вимовляти, слухати, читати. Кожен звук позначається буквою. А проживають ці букви у веселому місті, назва якого Алфавіт.
-         І разом з нашими африканськими гостями вивчимо першу літеру. Дізнаємось де проживає літера. Виконаємо багато цікавих мовних завдань.
-         Готові до подорожі? Тоді вирушаємо.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1.   Характеристика звука [а], звуковий аналіз слова
-        Щоб потрапити до Африки потрібно квитки. Ми їх отримаємо коли зробимо звуковий аналіз слова Африка. .(Слайд 5 )
-        Який перший звук у слові?
-        Він голосний чи приголосний? Доведіть. (його можна проспівати, протягнути, вимовляється легко ,без перешкод)
Артикуляція звука [а] (вимовляємо з широко відкритим ротиком) (Слайд  6  )
-        Якою фішкою позначається звук [а].
2.     Гра «Добери слово»
-        Квитки ми отримали. Яким видом транспорту поїдемо?
-        Назвіть види транспорту який починається звуком  [а]. (автобус, автомобіль) Вмостилися зручненько. Поїхали.
-        Але, що це наш автобус зупинився. Дорога закінчилася. Починається море.
-        Як ми можемо перепливти море? Хто нам у цьому допоможе?
-        Так риби. Назвіть рибу яка починається звуком [а].
-        Акула допоможе Лікарю і нам перепливти море, якщо ми виконаємо її завдання.
3.   Гра «Де заховався звук»
Учитель читає слова, діти називають де стоїть звук[а]
(пальма, папуга, слон, страус,верблюд, жирафа, антена)
-        Ось ми і в Африці. Діти відкривають Букварик.
-        Давайте подивимось, як Лікар лікує тварин. Яких тварин ви бачите?
-        Що говорить жирафа Лікарю у якої болить горло? Вимовимо разам з жирафою звук [а].
-        Десь тут під пальмами заховалась літера а. Давайте прогуляємось берегом моря і пошукаємо літеру а.
V. Фізкультхвилинка. .(Слайд 7 )
 Щоб ніколи не хворіти
Треба вправи нам робити
Із – за парти швидко встали
Спинки гарно розрівняли
На носочки піднялися
І до сонця потяглися.
Руки разом опустили
І швидесенько присіли.
Потім встали руки в боки.
Всі красиво робим кроки.
Назад – вперед прогнулись добре.
Не будем мати ми хвороби.
VІ. Ознайомлення з буквою А а.
1.Всі мовні звуки можна записати. Для цього є спеціальні знаки, які називаються буквами.
-         А ось і наші букви. Чому букв дві і чому вони різні? .(Слайд 8 )
-         З яких елементів складається літера А а?
2. Гра «На, що схожа буква А»
    А яка ж та буква А?
    Що нагадує вона?
   Досить схожих є прикмет:
   Мов шпаківня, мов намет,
   Мов курінь, що на баштані,
   Буква А здалася Тані.  .(Слайд 9 )
-         А на що вам схожа буква а?
Показ букви А а у підручнику.
-         Ну що ж  ми напевно проголодались. Час і поїсти щось смачненьке.
 3.Гра «Відгадай «.(Слайд 10 )
Він на сонце дуже схожий
Помаранчевий, пригожий
Містить справжній вітамін
Всім корисний (апельсин)

Шкіра в нього не тоненька
Зате юшка золотенька
Люблять всі у домі в нас
Соковитий (ананас)

Жовтий бік, червона спинка
Як побачиш тече слинка
Ви задумайтесь всерйоз
Що за фрукт це (абрикос)

-         Покажіть ці екзотичні фрукти у підручнику.
-         Буква наша стомилася. Час їй відпочити. Покладемо її у будиночок.
Діти шукають місце букви а у алфавіті.
VІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
1.     Роботи з підручником
-         Роздивіться малюнок.
-         Кого ви бачите на малюнку?
-         Що роблять діти?
-         Дайте імена дітям, що починається літерою А
-         Що робить мама? Чому?
-         Як співає мама?
-         А дівчинка?
Читання літери а лайд  11)
2.     Творча робота. Робота в парах.
- Скласти речення за поданими схемами.
  VІІІ. Підсумок уроку.
-         Ось і закінчилася наша подорож. Тварини вдячні вам за допомогу.
Вони раді, шо разом з вами вивчили першу літеру.
-         Вам сподобалась подорож?
-         Яке завдання найбільше сподобалось?
-         Яку букву вивчили?
-         На прощання наші гості дарують вам прощальну пісню
   В алфавіті А – найперша!
   В алфавіті А – найлегша!
   Ширше ротик розкривай,
   Букву А ти проспівай:

-         А – а – а – а –а!  .(Слайд 12 )

Навчання грамоти from kateruna70





Тема.  Що таке файл.
Мета. Сформувати уявлення про файли, алгоритми їх створення; вчити розрізняти значки файлів, комп’ютерних програм.
Розвивати увагу, пам'ять, формувати вміння робити висновки, пізнавальні інтереси, навички роботи з комп’ютером.
Виховувати інтерес до інформатики, дисциплінованість, формувати вміння слухати співрозмовника, поважати думку інших.
                                     Хід уроку
 І. Організаційна частина
                              Встаньте діти , всі рівненько
                              Посміхніться всі гарненько.
                              Посміхніться ви до мене.
                              Посміхніться і до себе.
                              Привітайтесь «Добрий день»
-        Ось із таким хорошим настроєм, доброзичливим ставлення один до одного ми і розпочнемо наш урок. Подаруйте свій хороший настрій гостям, які завітали до нас на урок. Привітайтеся з ними.
                        Ми вам раді, добрі люди.
                        І вітаєм щиро вас,
                        Вас запрошуєм на свято
                        На урок у 3 клас.
 ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.   Розминка.
-        Пропоную вам пограти в гру «Співвіднеси слово з предметом» Я називаю вам ключове слово, потім слова, якщо слово відповідає ключовому ви плескаєте у долоні, якщо ні мовчите. Яке ключове слово ви дізнаєтеся коли відгадаєте загадку.
               Загадка
Може він порахувати,
Може він пісні співати.
Помилки перевіряти.
Може він листа прийняти,
 з другом швидко нас зв’язати,
Він багато чого може
І завжди нам допоможе!
                 (Комп’ютер)
-         Так ключове слово КОМПʼЮТЕР
Слова: монітор, мотор, клавіатура, мишка, кішка, принтер, пантера, сканер, скафандр, системний блок, бетонний блок, колонка, соломка.
-        Показати на слайді пристрої введення даних та пристрої виведення. (Слайд 2)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
1.   Робота над загадками.
Книжечки маленькі,
Аркуші біленькі.
В них вчимося в них писати,
Додавати й віднімати.
                         (Зошит)
Дуже я потрібна всім -
І дорослим і малим.
Всіх я розуму учу.
А сама завжди мовчу.
                         (Книжка)
На ній записані програми
І для тата, і для мами.
В упаковці, мов ракета,
Швидко крутиться …
                 (Дискета)
Міцний круглий та яскравий
Містить він кіно цікаве.
                 (Диск)
Невеличка стильна штучка
Дуже легко збереже
Пісню, фільм, найкращий мультик.
Всім нам радість принесе.
                    (Флешка) (Слайд 3)
-        Що спільного між словами – відгадками?
-        Як на них зберігається інформація?
-        А як зберегти інформацію, зображення на комп’ютері, диску, флешці?
-        Сьогодні на уроці ми дізнаємось як зберігається інформація на комп’ютері та цих носіях, навчимося зберігати інформацію
ІV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
     1.Розповідь учителя.
- Ти добре знаєш, що папір використовують як носій повідомлень. Для кращого зберігання паперових документів часто використовують файли – тонкі пластикові пакети-обкладинки.
 У комп’ютері всі програми, тексти, зображення та інші документи теж зберігаються у файлах, тільки комп’ютерних. Файли утворюються після збереження даних. (Слайд 4)
 Кожен файл, як книжка має своє ім’я. Ім’я файлам дають користувачі комп’ютерів. Згадайте, як ви створювали малюнки у графічному редакторі і зберігав їх у файлах. Причому імена файлам ви давали таким чином, щоб потім їх легко було знайти в комп’ютері. 
 (Слайд 5)
-        Як ти вважаєш, чому файлу дано таке ім’я? Чи можна було дати йому інше імʼя?
-        Для надання файлам імен існує правило: ім’я файлу може містити літери, цифри та спеціальні символи, крім таких
(Слайд 6)
2.   Робота в групах . Серед записів вибрати ті , які можуть бути іменами фалами.
V. Фізкультхвилинка.
   «Райдуга» (Слайд 7)
VІ. Робота з компютером.
1.   Повторення правил. Гра «Незакінченні  речення»
-        Не вмикай комп’ютер…. (без дозволу вчителя)
-        Не торкайся… ( дротів і розеток)
-        Не клади речі… (на клавіатуру)
-        Не торкайся екрана… ( монітра)
-        Сидіти на відстані … (не менше 50см від екрана монітора)
-        Не торкайся задніх стінок… (системного блока та монітора)
2.   Розгадування ребуса. Друзі ( Слайд 8)
3.    Завдання: створи файли. (1 група працює з текстовим редактором записує список своїх друзів, 2 група з графічним редактором малює малюнок для друзів) за алгоритмом.
4.   – Знайдіть свої файли на робочому столі за допомогою імені. Яким значком позначено файл 1 групи, 2 групи. Чому вони різні?
Графічні значки файлів справді бувають різними. Їх вигляд вказує на дані, які в них зберігаються.
Розгляд графічних значків файлів. (Слайд 9)
VІІ. Релаксація. Вправа для очей.
VІІІ. Логічна вправа.
Гра «Знайди свій файл» 1 група отримує графічні значки файлів. 2 група дані.
ІX. Рефлексія.
-        Що нового дізналися на уроці?
-        Чи цікавий був урок?
-        Що найбільше сподобалось?
X. Підсумок уроку.
       Ось і пролунав дзвінок
       Закінчився наш урок.
       За роботу по заслузі.

       Дуже дякую вам друзі. (Слайд 10)

Урок інформатики from kateruna70

Звук [т], [т´]. Буква Т. Читання слів і речень. Розвиток артикуляційно-вимовних умінь учнів.
Мета. Ознайомити учнів з буквою Т, їх алфавітною назвою та     звуковим значенням; виробляти навички читання складів, слів з буквою т; розвивати логічне мислення та увагу учнів;виховувати доброзичливість та бажання допомагати іншим.
                                  Хід уроку
І. Огранізація класу
      Приготуйтесь всі швиденько
     Станьте біля парт рівненько
      Ми урок розпочинаєм
     Багато нового дізнаєм.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
-         До нас сьогодні завітав гість. Відгадайте загадку.
Він такий смугастий,
Він такий ікластий,
 Найстрашніший у тайзі,
Перед ним тремтять усі, Я
к роззявить пащу: игрр!
Називають звіра … . (Тигр)
( На дошці вчитель ставить малюнок)
-         А, що це він тримає в лапці?
-         Це лист. Давайте прочитаємо.
-         Але лист доволі цікавий. У ньому недописані речення. Давайте допоможемо тигреняті дописати речення.
Вправа «Незакінчене речення»
·       Звуки бувають голосні і ... .
·       Голосні звуки в схемі позначаються …. .
·       Приголосні поділяються на … .
·       Тверді позначаються … .
·       М’які позначаються … .
-         Молодці тигреня дуже вдячний вам за допомогу, і дарує вам гостинці ось ці цукерки
-         Щоб дізнатися як називаються цукерки потрібно в словах вставити пропущені букви.
Гра " Встав пропущені букви"
                  



ІІІ. Повідомлення теми уроку
-         Тигреня задоволене вашими знаннями. Воно хоче прочитати про себе вірш.
   Тато тигр, тигриця – мама
   Тихо ходять чагарями.
   Тигреня ричати вчиться-
   Тигра всякий звір боїться
-         Який звук найчастіше повторюється? Які слова запам’ятали із даним звуком?
-         Сьогодні ми вивчимо букву, що позначає звук [т]
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Гра « Спіймай звук» (учні оплесками ловлять слова у яких є звук [т])
    Там де трактор торохтить
    Тракторист давно не спить.
    Від світанку до світанку
    Оре він свою ділянку.
Вправа «Мікрофон»
-         Назвіть слова які починаються звуком [т]
-         Молодці. Тигреня пропонує вам відгадати загадки
   Йде слідом за тобою;
   Утікай не утечеш;
    Доганяй не доженеш
   Що це? (Тінь)

  Хмара сива увесь світ закрила (Туман)
Робота в групах (Діти діляться на групи за голосними та приголосними звуками) Перша група робить звуковий аналіз слова тінь друга слова туман.
-         Який перший звук у слові тінь, перший звук у слові туман.
Висновок: звук [т] – твердий , [т´] -  м’який.
Артикуляція звуків.
Фізкультхвилинка
- Тигренятко пропонує трішки відпочити і зробити з ним зарядку.
       Тигреня робило вправи
       Руки вгору піднімало
       Раз. Два, три, чотири, п’ять
       Будем разом піднімать
        Нахилялось вліво, вправо
       Потім пострибало справно
       Відпочили з тигром й ми
       До роботи знову всі.
Ознайомлення з буквою Т
Буква ця дощу боїться,
Хоч вона без цукру й солі,
Тож не може обійтися
Цілий рік без парасолі.
Тук-тук-тук,
Ток-ток-ток,
Вибиває молоток.
Ним всі цвяхи заб’єте,
Схожий він на букву Т.
Робота в парах. Практична робота.
-         У вас на партах лежить листочок із текстом , спробуємо його прочитати, але тут будуть букви ще не знайомі. Допоможіть тигрикові  .знайти  усі букви Т. Обведіть їх олівцем і підрахуйте скільки їх.
Тигр гарчить, гарчить тигриця-
Пролетіла низько птиця: Фур-р-р
І смугасті тигренята
Шкірять гострі зубенята : Гир-р-р.
– А чи є у клас діти у яких імя починається з букви Т, підніміться, будь ласка і назвіть себе
Тигреня дякує за допомогу і просить навчити його складати склади з буквою Т. (Читання променевої таблиці)
 Знаходження місце букви у розрізній азбуці.


V. Робота за Букварем
1. Читання складів з буквою т.
2. Читання слів за подібністю
3. Читання стовпчиків слів.
4. Читання речення.
- Скільки слів у реченні?
- Як звати дівчинку?
- На кому катав тат дівчинку?
- Хто такий поні?
Словникова робота
По́ні — група порід коней, висота яких у холці не перевищує 150 см. 
- Де його можна побачити?
- Тигренятко дякує вам, діти, за хороший урок за допомогу і хоче  пограти в гру «Впізнай звук: твердий чи м’який»
(Учитель читає слова, якщо в слові твердий чи м’який звук діти піднімають відповідну фішку) УВАГА серед слів є пастки.
Торт, дерево, тісто, троянда, кіт, рідня, ластівка, лист, стіл, дятел, парк, літо.
VІ. Підсумок уроку.
-З якою буквою познайомилися на уроці?
-Про що нове ти дізнався?
-Що для тебе було цікавим?
-Що тебе здивувало?
-На що ти звернув увагу?















Комментариев нет:

Отправить комментарий